שמן זית בבוסתן עברי- כתית מעולה בכבישה קרה עם תו הזהב של ענף הזית בישראל

בדיוק כמו יין, גם שמן זית נמדד על פי מידות שונות של איכות, בהתאם לאיכות ההפקה שלו. שמני זית נכבשים בדרגות שונות. ככל שתהליך הכבישה מוקפד ואיכותי יותר, כך שמן הזית הופך להיות איכותי יותר. כתית היא למעשה שם כולל לאחוזי רמת החומצות החופשיות בשמן הזית. ככל שרמת החומציות נמוכה יותר, כך רמת הכתית נחשבת לטובה יותר

תו האיכות לשמן הזית הישראלי, בפיקוח ענף הזית במועצת הצמחים, נועד להבטיח לצרכן שמן זית איכותי ובריא. תהליך בקרת איכות מוקפד, במהלכו נערך תיעוד שלם של כל תהליך הייצור: מכרם הזיתים, דרך בית הבד ועד לביקבוק השמן ולשיווקו נערכת בדיקת תכולת פיטוסטרולים בשמן, המזהה נוכחות של שמן צמחי אחר או של שמן זית פגום.

יצרני השמן מקבלים את תו האיכות עבור כמות מוגדרת של שמן ולזמן ידוע ומוגבל מראש, כשתהליכי הבקרה המוקפדים נמשכים ומתחדשים וזאת כחלק מהפיקוח על השימוש בתו.

תו האיכות, המגובה בבדיקות האיכות ובבדיקות המעבדה הקפדניות, מאפשר להבטיח לצרכן הישראלי שמן זית ישראלי איכותי ובריא..

דרגות איכות שמן כתית

כתית מעולה – בעל חומציות של עד 0.8% שמן בדרגת האיכות הגבוהה ביותר – (EXTRA VIRGIN)

כתית משובח – בין 0.8% ל- 2% – (VIRGIN)

כתית רגיל – בין 2% ל-3.3%

כבישה קרה

תהליך הייצור של שמן מעולה, מורכב יותר מתהליך ייצור של שמן זית שאינו איכותי. בהפקת שמן יש שני סוגים של כבישה: כבישה חמה וכבישה קרה. כבישה חמה היא תהליך ייצור תעשייתי. במהלך כבישה חמה מחממים את הזיתים בכדי לחלץ מהם את השמן. התהליך הוא מהיר, והוא מאפשר ייצור שמן זית בכמויות גדולות ברמה סיטונאית. כבישה קרה היא תהליך איטי ומורכז של הפקת שמן זית. במהלך כבישה קרה, מופעל לחץ על הזיתים. כבישה קרה מסייעת לשמירה על המולקולות החומציות החופשיות בשמן, ולכן היא מספקת שמן איכותי.

תו איכות

כדי להבטיח שהשמן ברשותכם הוא שמן זית איכותי חפשו את התווית של

ענף הזית

ענף הזית מדרג את כל השמנים המשווקים בארץ ומסווג אותם בתו איכות לשמן זית.

לסימון רמת כתית, ומדבקה ירוקה לדרגת איכות כתית מעולה מדבקה אדומה

תו איכות

אם מופיע בתווית הביטוי כתית מעולה הרי שמדובר בחותמת איכות שמבטיחה כי השמן הוא איכותי יותר. השמן האיכותי עולה בדרך כלל יותר מהזול, אבל רק בו תמצאו את כל הטוב והשפע הבריאותי של שמן הזית שהפך אותו לחביבם של הדיאטנים בעולם

סוגי הזיתים הגדלים ב'בוסתן עברי':

ברנע הישראלי

פישולין

צורי(סורי)

פיקולין

פוסטים אחרונים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שיתוף הפוסט