תירס צבעוני מתוק זכה אצלנו בפרס 'התירס הכי טעים שטעמנו'

זני התירס הצבעוני בבוסתן עברי

בבוסתן עברי גדלים שלושה זני תירס צבעוני מתוק היישר מזרעי עדן המשובחים הווילד ויולט שהוא תירס לבן עם סגול על אותו הקלח, התירס הילוסטון צבעו צהוב ומתיקותו עזה וקלח שצבעיו לבן עם צהוב זן ההונור.

בבוסתן עברי זורעים במחזורים של שבוע כך שמתקיים רצף שיווקי מחודש מאי ועד אמצע נובמבר.הידעתם? פרס נובל ניתן על גילוי שהתירס הצבעוני הוכיח את קיומו, התופעה המתרחשת מכונה 'הגן הקופץ' קיבלה את פרס הנובל ברברה מקילטוק וכדי להבין את מורכבות המחקר פשוט כתבו בויקיפדיה 'פרס נובל הגן הקופץ'.

תופעות רבות ומעניינות מתרחשות בתירס הצבעוני, מתיקותו עדינה ומאפשרת לאכול את התירס הטרי בעודו חי ,ללא בישול כלל. הטעם משתנה עם בישול במים חמים או בקליה באש.

התירס הוא דגן חשוב שמקורו במרכז אמריקה ונצרך כיום בכל רחבי העולם אבל תירס צבעוני תופס נתח שוק מצומצם וקטן עוד יותר התירס המשווק ישירות ללקוח באותו היום שנקטף.

את התירס המתוק כולם אוהבים והראשון שתופס לוקח ,זו הסיבה שהגדודית הפולשת ההליוטיס ועוד מיני זחלים ההופכים לפרפרים מרהיבים משיגים את התירס הרבה לפני האנשים.

מה אנחנו עושים בבוסתן עברי כדי לשמור על התירס המתוק נקי ממזיקים?

אנו בודקים את השדה בכל יום ומגיבים רק במידה ונצפה מזיק, את השיווק אנו מכוונים במרווח זמן ניכר מהטיפול.

קצת מידע על צמח התירס

צמח חד-שנתי, שמוצאו מאמריקה. זהו גידול עתיק שהיה נפוץ בקרב האינדיאנים והובא לאירופה במאה ה- 16. לארץ ישראל הוא הצמח בראשית ההתיישבות היהודית החדשה.

לצמח יש גבעול עבה וזקוף והעלים הם צרים וארוכים. הצמח הוא דו-מיני וחד-ביתי. התפרחות הנקביות ערוכות באשבול ויושבות במפרקים. פרחי הזכר ערוכים במכבד בראש הגבעול.

התירס הוא גידול קיץ, הנזרע ברציפות באזורי הארץ השונים מהאביב עד הסתיו. האשבולים, הנקטפים בדרגת הבשלת חלב, משמשים למאכל טרי, לבישול ולהקפאה. הערך התזונתי של הגרעינים הוא רב, והם מכילים 73% מים, 38% חלבון, 1.2% שומן, 21.6% פחמימות ל – 100 גרם. הגרגיר הזהוב מכיל כמויות גדולות של קרוטן. לאחר קטיף האשבולים משמשים למאכל אדם ואילו הגבעול והעלים למאכל בהמות.https://alberwinery.com/

פוסטים אחרונים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שיתוף הפוסט